Thursday 18 December 2014

Belum Rezeki Kami untuk Anak

Ermm.. dah lama i tak mengarang. Actually wanna try conventional way to write my story mory. But when think twice.. prefer online ..maya.. because wherever i want to write something. I just write. If not takkan nak bawak my physical diary everywhere kan?

12.12.2014, my husband's birthday. Yang ke 37. And this is second birthday dia bersama aku as hubby and wifey. Actually aku sedih jugak. He love kids.. tapi sampai sekarang kami tak de rezeki anak lagi. Tapi what can i do? Aku dah doa.. and he also doa on his own.. Cuma Allah belum memberi rezeki itu kepada kami.. and i hope..very soon.

22.03.2013 - Aku nikah. Lewat in 1-2 months from adik dia. So majlis back to back la. Adik dia kawin, and then us plak. Masa aku sanding2 bagai.. biras aku dah preggy. Bunting pelamin. So i really hope i can preggy soon jugak.

Tapi apa kan daya.. Sampai hari ini.. almpst 2 yrs of marriage. We still berdua.. :) Usaha .. i met doc awal tahun 2014. Cuba apa yang patut.. but so far tak membuah kan hasil. Tapi i stay positive. Ini kerana my husband is very positive.

Bila aku down je.. he will hug me..
"Dont be stressed.. belum rezeki kita.. if takde pun.. Rasulullah yang akan tunggu kita di syurga nanti"

Syahdu setiap kali dia tenang kan aku. I love u so much.

Last week, dia balik kerja and tell me that adik dia yang kahwin awal skit dari kami tu akan dapat anak baru soon. Now wife dia preggy 3 months. Rezeki.

Tipu la kalau aku tak rasa sedih.. sedih sbb aku masih belum preggy and aku mcm tak nak nak balik kampung meet family hubby. I feel so down. Macam aku yang tak mampu nak preggy. Bila sedih banyak la suara2 yang berbisik. Ya Allah.. kuatkan la semangat aku.

Aku cuba being possitif. How? Aku keep telling myself.. aku kena belajar bersyukur. Dulu aku lambat kahwin. Aku sedih.. then Allah kurniakan aku suami yang penyayang dan memahami aku. Sepatutya aku bersyukur.

Oleh itu aku bertahan. Aku tak boleh selfish.. bersedih dengan apa yang takde setakat ini, sedangkan banyak nikmat Allah yang aku nikmati.

2 comments:

  1. Hi, seronok baca blog ini. Please follow my blog roda79.blogspot.com
    tq very much!!!

    ReplyDelete